What do i need to change to make it only choose from 3rd slot to 4th slot only
prairie,130,89,4 script Enchant Expert 4_PORING,{
mes .npc$;
mes "Hello there!";
mes "I can enchant your items,";
mes "for a small fee of "+.pric+"z.";
emotion e_no1,0; next;
if(select("Yes:No")&2) { mes .npc$; mes "Alright, thanks anyways!"; close; }
if(Zeny<.pric) { mes .npc$; mes "I'm sorry you don't have enough Zeny, please come back later."; close; }
mes .npc$;
mes "Which item would you like to enchant?"; next;
while(set(.@a,.@a+1)<=.e_len) {
if(getequipid(.@a)>-1)
set .@menu$, .@menu$+.eqp$[.@a-1]+"- [^0000FF"+getitemname(getequipid(.@a))+"^000000]:";
else set .@menu$, .@menu$+"^adb4be"+.eqp$[.@a-1]+"- [Empty]^000000:";
}
select(.@menu$);
set .@eq_loc, @menu;
set .@eq_itm, getequipid(.@eq_loc);
if(.@eq_itm<0) {
mes .npc$;
mes "Hmm, I don't think you have anything equipped there.";
close;
}
set .@menu$, "";
set .@a, .en_orb[0];
while((set(.@a,.@a+1)-1)<=.en_orb[1])
if(getiteminfo(.@a-1,2)>-1)
if(set(.@c,countitem(.@a-1))) {
set .@menu$, .@menu$+getitemname(.@a-1)+" x"+.@c+":";
set .@b,.@b+1; set .@item[.@b], .@a-1;
}
if(.@menu$=="") {
mes .npc$;
mes "Hmm, you don't seem to have any enchantment orbs.";
close;
}
mes .npc$;
mes "Please, select an enchantment from the menu."; next;
select(.@menu$);
set .@itm, .@item[@menu];
set .@menu$, ""; set .@a, 0;
while((set(.@a,.@a+1))<4) {
if(getequipcardid(.@eq_loc,.@a))
set .@menu$, .@menu$+(.@a+1)+.crd_c$[.@a]+" Slot- [^a92435"+getitemname(getequipcardid(.@eq_loc,.@a))+"^000000]:";
else set .@menu$, .@menu$+(.@a+1)+.crd_c$[.@a]+" Slot- [^30ad25Empty^000000]:";
}
setarray .@card, getequipcardid(.@eq_loc,0), getequipcardid(.@eq_loc,1), getequipcardid(.@eq_loc,2), getequipcardid(.@eq_loc,3);
mes .npc$;
mes "Select a slot."; next;
set .@men, select(.@menu$);
set .@eqrf, getequiprefinerycnt(.@eq_loc);
if(getequipcardid(.@eq_loc,@menu)) {
mes .npc$;
mes "Would you like me to remove this card?"; next;
if(select("Yes:No")&2) { mes .npc$; mes "Alright, thanks anyways!"; close; }
getitem getequipcardid(.@eq_loc,.@men),1;
unequip(.@eq_loc);
delitem2 .@eq_itm, 1, 1, .@eqrf, 0, .@card[0], .@card[1], .@card[2], .@card[3];
set .@card[.@men], 0;
getitem2 .@eq_itm, 1, 1, .@eqrf, 0, .@card[0], .@card[1], .@card[2], .@card[3];
}
if(rand(100)>.perc) {
mes .npc$;
mes "I'm sorry but I've failed you!";
misceffect 155; emotion e_sob,0;
set Zeny,Zeny-.pric;
close;
}
set Zeny,Zeny-.pric;
delitem .@itm,1;
delitem2 .@eq_itm, 1, 1, .@eqrf, 0, .@card[0], .@card[1], .@card[2], .@card[3];
set .@card[.@men], .@itm;
getitem2 .@eq_itm, 1, 1, .@eqrf, 0, .@card[0], .@card[1], .@card[2], .@card[3];
misceffect .efet;
emotion e_no1,0;
mes .npc$;
mes "All done!";
equip .@eq_itm;
close;
//NPC Constants
OnInit:
//=-=-=-=-=-=-=Configuration=-=-=-=-=-=-=
set .npc$ , "[^0000FFEnchant Expert^000000]"; // NPC Name
set .pric , 1000000; // Price
set .efet , 154; // Effect Number
set .perc , rand(100,100); // Percent
setarray .crd_c$, "st", "nd", "rd", "th"; // Count
setarray .en_orb, 25600, 25629; // Range of IDs selected for enchanting.
setarray .eqp$ , "Upper Headgear", "Armor", "Left Hand", "Right Hand", "Garment",
"Shoes", "Accessory1", "Accessory2", "Mid Headgear", "Low Headgear";
set .e_len , getarraysize(.eqp$);
//=-=-=-=-=-=-=-=-Skorm-=-=-=-=-=-=-=-=-=
}
What do i need to change to make it only choose from 3rd slot to 4th slot only
prairie,130,89,4 script Enchant Expert 4_PORING,{ mes .npc$; mes "Hello there!"; mes "I can enchant your items,"; mes "for a small fee of "+.pric+"z."; emotion e_no1,0; next; if(select("Yes:No")&2) { mes .npc$; mes "Alright, thanks anyways!"; close; } if(Zeny<.pric) { mes .npc$; mes "I'm sorry you don't have enough Zeny, please come back later."; close; } mes .npc$; mes "Which item would you like to enchant?"; next; while(set(.@a,.@a+1)<=.e_len) { if(getequipid(.@a)>-1) set .@menu$, .@menu$+.eqp$[.@a-1]+"- [^0000FF"+getitemname(getequipid(.@a))+"^000000]:"; else set .@menu$, .@menu$+"^adb4be"+.eqp$[.@a-1]+"- [Empty]^000000:"; } select(.@menu$); set .@eq_loc, @menu; set .@eq_itm, getequipid(.@eq_loc); if(.@eq_itm<0) { mes .npc$; mes "Hmm, I don't think you have anything equipped there."; close; } set .@menu$, ""; set .@a, .en_orb[0]; while((set(.@a,.@a+1)-1)<=.en_orb[1]) if(getiteminfo(.@a-1,2)>-1) if(set(.@c,countitem(.@a-1))) { set .@menu$, .@menu$+getitemname(.@a-1)+" x"+.@c+":"; set .@b,.@b+1; set .@item[.@b], .@a-1; } if(.@menu$=="") { mes .npc$; mes "Hmm, you don't seem to have any enchantment orbs."; close; } mes .npc$; mes "Please, select an enchantment from the menu."; next; select(.@menu$); set .@itm, .@item[@menu]; set .@menu$, ""; set .@a, 0; while((set(.@a,.@a+1))<4) { if(getequipcardid(.@eq_loc,.@a)) set .@menu$, .@menu$+(.@a+1)+.crd_c$[.@a]+" Slot- [^a92435"+getitemname(getequipcardid(.@eq_loc,.@a))+"^000000]:"; else set .@menu$, .@menu$+(.@a+1)+.crd_c$[.@a]+" Slot- [^30ad25Empty^000000]:"; } setarray .@card, getequipcardid(.@eq_loc,0), getequipcardid(.@eq_loc,1), getequipcardid(.@eq_loc,2), getequipcardid(.@eq_loc,3); mes .npc$; mes "Select a slot."; next; set .@men, select(.@menu$); set .@eqrf, getequiprefinerycnt(.@eq_loc); if(getequipcardid(.@eq_loc,@menu)) { mes .npc$; mes "Would you like me to remove this card?"; next; if(select("Yes:No")&2) { mes .npc$; mes "Alright, thanks anyways!"; close; } getitem getequipcardid(.@eq_loc,.@men),1; unequip(.@eq_loc); delitem2 .@eq_itm, 1, 1, .@eqrf, 0, .@card[0], .@card[1], .@card[2], .@card[3]; set .@card[.@men], 0; getitem2 .@eq_itm, 1, 1, .@eqrf, 0, .@card[0], .@card[1], .@card[2], .@card[3]; } if(rand(100)>.perc) { mes .npc$; mes "I'm sorry but I've failed you!"; misceffect 155; emotion e_sob,0; set Zeny,Zeny-.pric; close; } set Zeny,Zeny-.pric; delitem .@itm,1; delitem2 .@eq_itm, 1, 1, .@eqrf, 0, .@card[0], .@card[1], .@card[2], .@card[3]; set .@card[.@men], .@itm; getitem2 .@eq_itm, 1, 1, .@eqrf, 0, .@card[0], .@card[1], .@card[2], .@card[3]; misceffect .efet; emotion e_no1,0; mes .npc$; mes "All done!"; equip .@eq_itm; close; //NPC Constants OnInit: //=-=-=-=-=-=-=Configuration=-=-=-=-=-=-= set .npc$ , "[^0000FFEnchant Expert^000000]"; // NPC Name set .pric , 1000000; // Price set .efet , 154; // Effect Number set .perc , rand(100,100); // Percent setarray .crd_c$, "st", "nd", "rd", "th"; // Count setarray .en_orb, 25600, 25629; // Range of IDs selected for enchanting. setarray .eqp$ , "Upper Headgear", "Armor", "Left Hand", "Right Hand", "Garment", "Shoes", "Accessory1", "Accessory2", "Mid Headgear", "Low Headgear"; set .e_len , getarraysize(.eqp$); //=-=-=-=-=-=-=-=-Skorm-=-=-=-=-=-=-=-=-= }