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[Help-me] Script MVP Score, filter maps

Question

I'm using this script. credits: Felipesaj

https://www.4shared.com/s/fnoTpxt7wei

Spoiler

-	script	Pontos MvP	-1,{
OnNPCKillEvent:
if(killedrid== 1785 || killedrid== 1039 || killedrid== 1086 || killedrid== 1251 || killedrid== 1389 || killedrid== 1112 || killedrid== 1115 || killedrid== 1157 || killedrid== 1150 || killedrid== 1159 || killedrid== 1312 || killedrid== 1630 || killedrid== 1147 || killedrid== 1087 || killedrid== 1038 || killedrid== 1492 || killedrid== 1272 || killedrid== 1373 || killedrid== 1418 || killedrid== 1511 ||killedrid== 1190){
set PontoMvp,PontoMvp+1;
dispbottom "Parabéns "+strcharinfo(0)+", Sua recompensa por derrotar esse montros é 1 Ponto MvP! Agora você possui "+PontoMvp+" pontos.";
}

if(killedrid== 1059 || killedrid== 1871 || killedrid== 2068 || killedrid== 1719 || killedrid== 1046 || killedrid== 1658 || killedrid== 1885 || killedrid== 1252 || killedrid== 1734 || killedrid== 1623 || killedrid== 1685){
set PontoMvp,PontoMvp+3;
dispbottom "Parabéns "+strcharinfo(0)+", Sua recompensa por derrotar esse montros é 3 Pontos MvP! Agora você possui "+PontoMvp+" pontos.";
}

if(killedrid== 1647 || killedrid== 1648 || killedrid== 1649 || killedrid== 1650 || killedrid== 1651 || killedrid== 1646){
set PontoMvp,PontoMvp+5;
dispbottom "Parabéns "+strcharinfo(0)+", Sua recompensa por derrotar esse montros é 5 Pontos MvP! Agora você possui "+PontoMvp+" pontos.";
}

if(killedrid== 1874 || killedrid== 1832 || killedrid== 1779 || killedrid== 1668 || killedrid== 1990 || killedrid== 1708 || killedrid== 1917 || killedrid== 1768 || killedrid== 1583 || killedrid== 1751){
set PontoMvp,PontoMvp+10;
dispbottom "Parabéns "+strcharinfo(0)+", Sua recompensa por derrotar esse montros é 10 Pontos MvP! Agora você possui "+PontoMvp+" pontos.";
}

if(killedrid== 2022 || killedrid== 1956){
set PontoMvp,PontoMvp+15;
dispbottom "Parabéns "+strcharinfo(0)+", Sua recompensa por derrotar esse montros é 15 Ponto MvP! Agora você possui "+PontoMvp+" pontos.";
}
end;
}


-	shop	MVSHOP1	-1,512:-1
-	shop	MVSHOP2	-1,512:-1

prontera,173,199,4	script	Loja Pontos Mvp	4_ORCWARRIOR,{
mes "[^FF0000Loja MvP^000000]";
mes "•MVP é a abreviação para Most Valuable Player, que significa Jogador de Maior Valor.";
mes "•É uma definição que não se limita apenas à Ragnarök Online.";
next;
mes "[^FF0000Loja MvP^000000]";
mes "•A dificuldade de um MVP está pelo seu HP, dano e Experiência altíssimos.";
mes "•Eles são do tipo Chefe, ou seja, possuem certas prioridades que um monstro comum não possui.";
next;
mes "[^FF0000Loja MvP^000000]";
mes "•Os MVPs são livres para todos os jogadores: qualquer um poderá atacar um MVP sem estar infringindo a regra de Kill Steal.";
mes "•Entretanto, se houver abuso e habilidade, os infratores deverão ser denunciados.";
next;
mes "[^FF0000Loja MvP^000000]";
mes "Deseja trocar seus pontos MvP por itens?";
switch(select("[^339966+^000000] Sim.:[^FF0000+^000000] Não."))
{
case 1:
next;
	mes "[^FF0000Loja MvP^000000]";
	mes "^FF0000Escolha a categoria de itens que lhe interessa:^000000";
	set @s, select("Utilidades:Hats");
	message strcharinfo(0),"Esta loja só aceita Pontos MvP.";
	dispbottom "Você tem "+PontoMvp+" Pontos MvP.";
	callshop "MVSHOP"+@s,1;
	npcshopattach "MVSHOP"+@s;
	end;
case 2:
close;
}

OnBuyItem:
mes "[^FF0000Loja MvP^000000]";
if (PontoMvp==0){mes "Você não possui Pontos Mvp"; close;}
if (PontoMvp>=1){
	set .@i,0;
	while (.@i < getarraysize(@bought_nameid)) {
		set .@j, 0;
		while (.@j < getarraysize(getd(".Shop"+@s))) {
			if(getd(".Shop"+@s+"["+.@j+"]") == @bought_nameid[.@i]) {
				set @itemcost, (getd(".Shop"+@s+"["+(.@j+1)+"]") * @bought_quantity[.@i]);
				set @totalcost, @totalcost + @itemcost;
				break; }
			set .@j, .@j+2; }
		set .@i, .@i+1; }
	if (@totalcost > PontoMvp) dispbottom "Você não tem o suficiente de Pontos MvP."; 
	else {
		set .@i,0;
		while (.@i < getarraysize(@bought_nameid)) {
			getitem @bought_nameid[.@i], @bought_quantity[.@i];
			
			dispbottom "Você comprou "+@bought_quantity[.@i]+"x "+getitemname(@bought_nameid[.@i])+".";

			set .@i, .@i+1; }
		set PontoMvp,PontoMvp-@totalcost;
		mes "Seu total de Pontos MvP agora é "+PontoMvp+" .";}
	set @totalcost, 0;
	deletearray @bought_nameid[0], 128;
	deletearray @bought_quantity[0], 128;
close;
	end;
}

OnInit:
	setarray .Currency[1],507;
	setarray .Shop1[0],12210,10,12103,15; // IDdo iten / Qntd MVPPoint
	setarray .Shop2[0],5518,300,5374,300,2202,100;//

	set .@i,1;
	while (.@i <= getarraysize(.Currency)) {
		set .@j,0;
while (.@j < getarraysize(getd(".Shop"+.@i))) {
			npcshopdelitem "MVSHOP"+.@i,512;
			npcshopadditem "MVSHOP"+.@i, getd(".Shop"+.@i+"["+.@j+"]"), getd(".Shop"+.@i+"["+(.@j+1)+"]");
			set .@j, .@j+2; }
		set .@i, .@i+1; }
	end;

}

I changed the mvp's ID's and the score accordingly, I'd like to know what I need to make MVP rooms not contain the points for each room's MVP's.

In case the MVP's that would not count points in the MVP's Room are:

1059; 1039; 1112; 1115; 1157; 1150; 1159; 1312; 1147; 1087; 1038; 1272; 1373; 1190; 1492; 1046

 

ID's 1059; 1115; 1147; 1150 no counter points on maps @warp pvp_n_8-2 / @warp pvp_n_7-2 / @warp pvp_n_6-2 / @warp pvp_n_5-2 / @warp pvp_n_4-2 / @warp pvp_n_3-2 / @warp pvp_n_2-2 / @ warp pvp_n_1-2;

ID's 1159; 1312; 1087; 1190 no counter points on maps @warp pvp_n_8-3 / @warp pvp_n_7-3 / @warp pvp_n_6-3 / @warp pvp_n_5-3 / @warp pvp_n_4-3 / @warp pvp_n_3-3 / @warp pvp_n_2-3 / @ warp pvp_n_1-3;

ID's 1373; 1038; 1046; 1112 no counter points on maps @warp pvp_n_8-4 / @warp pvp_n_7-4 / @warp pvp_n_6-4 / @warp pvp_n_5-4 / @warp pvp_n_4-4 / @warp pvp_n_3-4 / @warp pvp_n_2-4 / @ warp pvp_n_1-4;

ID's 1039; 1157; 1272; 1492 no counter points on maps @warp pvp_n_8-5 / @warp pvp_n_7-5 / @warp pvp_n_6-5 / @warp pvp_n_5-5 / @warp pvp_n_4-5 / @warp pvp_n_3-5 / @warp pvp_n_2-5 / @ warp pvp_n_1-5;

Edited by Shenna

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3 answers to this question

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Wow nice bump, 4h only after first post.

So If i'm not mistaken and understand well what you're expecting to do, you have some points given on mvp kill, but don't want those to be attributed when killed on mvp rooms?

Add a general array with your excluded map, and on kill event, check that current player map isn't one of the excluded once. If it is, don't give point. Otherwise, give them.

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