prontera,156,178,5 script ldfhsdfkljs 100,{if( getpetinfo(PET_CLASS)){ mes "please return your pet into egg state to continue"; close;} getinventorylist;for(.@i=0;.@i<@inventorylist_count;.@i++){if(@inventorylist_card1[.@i]==-256){ query_sql "select intimate, class, level, equip, name from pet where pet_id = "+(.@id=@inventorylist_card2[.@i]+((@inventorylist_card2[.@i]>=0)?0:1<<16)+@inventorylist_card3[.@i]*(1<<16)),.@intimate,.@class,.@level,.@equipped,.@name$;if(.@intimate>.pet_min_friendly ){.@menu$=.@menu$+"^0000FF"+.@name$+" ^00CC00{"+ getmonsterinfo(.@class,0)+"} ^000000["+.@level+"] ^FF0000"+((.@equipped)?"*equipped":"")+":";.@pet_id[.@c]=.@id;.@egg_id[.@c]=@inventorylist_id[.@i];.@pet_name$[.@c]=.@name$;.@pet_class[.@c]=.@class;.@pet_level[.@c]=.@level;.@pet_equipped[.@c]=.@equipped;.@c++;}}}if(!.@c){ mes "your inventory doesn't have any pet egg that intimate enough"; close;} mes "select which pet that you want it to evolve";next;.@s=select(.@menu$)-1; mes "selected : "+.@pet_name$[.@s]; mes "level : "+.@pet_level[.@s]; mes "equipped : "+((.@pet_equipped[.@s])?"Yes":"No");if( getd(".petr"+.@pet_class[.@s])){ mes "require :-";.@size= getarraysize( getd(".petr"+.@pet_class[.@s]));for(.@i=0;.@i<.@size;.@i+=2) mes getd(".petr"+.@pet_class[.@s]+"["+(.@i+1)+"]")+"x "+ getitemname( getd(".petr"+.@pet_class[.@s]+"["+.@i+"]"));}next;if(!getd(".pet"+.@pet_class[.@s])){ mes "this pet cannot evolve any further"; close;}if(.@pet_level[.@s]<.min_level ){ mes "this pet doesn't meet the level requirement"; close;}if(.@pet_equipped[.@s]){ mes "please unequip this pet accesory to continue"; close;}if( getd(".petr"+.@pet_class[.@s])){.@size= getarraysize( getd(".petr"+.@pet_class[.@s]));for(.@i=0;.@i<.@size;.@i+=2){if( countitem( getd(".petr"+.@pet_class[.@s]+"["+.@i+"]"))< getd(".petr"+.@pet_class[.@s]+"["+(.@i+1)+"]")){ mes "you need "+ getd(".petr"+.@pet_class[.@s]+"["+(.@i+1)+"]")+"x "+ getitemname( getd(".petr"+.@pet_class[.@s]+"["+.@i+"]"))+" to evolve this pet"; close;}}for(.@i=0;.@i<.@size;.@i+=2) delitem getd(".petr"+.@pet_class[.@s]+"["+.@i+"]"), getd(".petr"+.@pet_class[.@s]+"["+(.@i+1)+"]");} delitem2 .@egg_id[.@s],1,1,0,0,-256,(.@pet_id[.@s]%(1<<16)-(.@remainder15=.@pet_id[.@s]%(1<<15))<(1<<15))?.@remainder15:(.@remainder15-(1<<15)),.@pet_id[.@s]>>16,0; makepet .@get_pet_id= getd(".pet"+.@pet_class[.@s]+"["+ rand( getarraysize( getd(".pet"+.@pet_class[.@s])))+"]"); mes "your "+.@pet_name$[.@c]+" has reborn into "+ getmonsterinfo(.@get_pet_id,0); mes "please rename your pet ~"; close;OnInit:.min_level =80;// minimum level 80 to change pet egg .pet_min_friendly = getbattleflag("pet_support_min_friendly");// setarray getd( ".petr"+ <require pet egg> ), <require itemID 1>, <require item require 1>, <require itemID 2>, <require item require 2>, ... setarray getd( ".petr"+ 1002 ), 501,1, 502,2, 503,10; setarray getd( ".petr"+ 1011 ), 512,5, 513,8, 514,20;// setarray getd( ".pet"+ <require pet egg> ), <random pet egg 1>, <random pet egg 2> .... setarray getd( ".pet"+ 1002 ), 1113, 1031; // poring pet(1002) can evolve into drops(1113) or poporing(1031) setarray getd( ".pet"+ 1011 ), 1042; // chonchon(1011) can evolve into steel chonchon(1042) // add more as needed end;}
Can someone help me to put configurable chance in it and put chance of failing to evolve a pet
like to get random pet egg 1 it will be 80%, and if fail it will make the reduce the intimate value of original pet ( before evolving it on npc ) to 0
Can someone help me to put configurable chance in it and put chance of failing to evolve a pet
like to get random pet egg 1 it will be 80%, and if fail it will make the reduce the intimate value of original pet ( before evolving it on npc ) to 0
it was Ms. @AnnieRuru script found on http://rathena.org/board/topic/76954-can-i-request-script-evolution-pet/
Edited by LitroShare this post